понеділок, 30 березня 2015 р.

Тренінг «Практична медіаграмотність»


27-28 березня цього року двоє бібліотекарів нашої ЦРБ взяли участь у дводенному тренінгу «Практична медіаграмотність» у Львові, який організував МБФ «Академія української преси» (АУП)  за підтримки програми «Бібліоміст».  Під час тренінгу учасникам були  запропоновані моделі практичної медіаосвіти та медіаграмотності, які можуть бути імплементовані у діяльність їх бібліотечних закладів.

Тренінг проходив в цікавих форматах: діалоги, дискусії, робота в групах, практичні завдання. Присутнім було представлено багато цікавих презентацій, підготовлених високо кваліфікованими лекторами:
- Оксана  Волошенюк, директор АУП, провідний мистецтвознавець відділу кіно та ТБ ІМФЄ ім.М.Рильського, співавтор Програми «Медіаосвіта», навчально-методичного комплексу «Медіаосвіта ( медіаграмотність)» та підручника «Медіаосвіта і медіаграмотність», співавтор 5 навчальних програм з медіа рамотності, затверджених МОН - для 2-4 класів, 8(9) класу, 10-11 класу, педагогогічних ВНЗ, студентів педкоджі»»;  співавтор і науковий редактор навчально-методичного посібника «Конспект для вчителя. Основи медіа грамотності 8 (9) клас»;  
- Людмила Гуменюк, директор Центру медіаініціатив, медіатренер , експерт з медіаосвітніх питань, магістр політичної комунікації  Шефілдського університету. В 2005-2008 рр. провела низку досліджень та тему медіа реформ в Україні, ефективності комунікативних стратегій та медіа проектів на замовлення різних інституцій, включно з Посольством Великої Британії, DFID, Фондом ім. Фрідріха Еберта, Національним Демократичним Інститутом (NDI); 
- Валентина Потапова, медіапедагог,  має багаторічний досвід проведення Клубу документального правового фільму, автор посібника «Как организовать дискуссию по фильму».

Під час тренінгу бібліотекарі отримали відповіді на наступні теоретичні та практичні запитання:
·  Медіаграмотність як життєво необхідна навичка в сучасній Україні.
·  Медіа, інвестори й держава: що кому належить на медіа ринку.
·  Своєрідність інформації як товару: що продають медіа?
·  Cтруктура українського медіа ринку.
·  Новинна грамотність. Стандарти подання інформації. Як перевірити достовірність та неупередженість інформації. Класифікація джерел інформації.«Техніка безпеки» під час роботи з джерелами. Проекти практичної медіаграмотності в Україні: StopFake.
·  Інформаційні війни: як врятуватися від пропаганди або чому вдається манипулювати громадською свідомістю.
·  Технології критичного мислення: як сприймати і трактувати інформацію.
·  Методи критичного мислення для модераторів дискусій.

Всі учасники отримали сертифікати,  а також незабутні враження від спілкування з колегами з різних куточків України. 


Учасники тренінгу:
Дідик Єва
Юришинець Наталія








Дописати коментар