2 частина(Продовження
публікації, початок теми див. частину 1 від 14.11. 2018р.)
«У 1970 р. закінчив Богданську середню школу. Наважився вступати у
Львівський інститут прикладного та декоративного мистецтва. Приймальна комісія,
розглянунувши мої малюнки, зауважила, що мені бракує знань з анатомії і техніки
малювання академічного портрета. Тому, щоб удосконалити ці знання, за порадою
професійного львівського скульптора — земляка із Рахова Кушніра Івана Юрійовича — з вересня влаштувався працювати
натурником з погодинною оплатою на кафедру рисунка у цьому ж інституті. Заодно
мені дозволили відвідувати заняття з рисунка з першокурсниками вечірнього
відділу. І саме ці заняття, а пізніше навчання на вечірніх підготовчих курсах з
рисунка й живопису, дали достатні фахові знання для вступу до художнього вузу.
Влітку успішно склав усі
екзамени на “4”
і “5” в цей
же інститут за фахом “Художнє скло” та цього було замало для конкурсу.
Повернувся в рідний Боґдан. Рік працював художником-оформлювачем в
Устєріцькому лісництві Рахівського лісокомбінату. Опікувався зовнішньою наочною
агітацією — стенди, агітаційні природоохоронні панно — на території лісництва.
Було цікаво виконувати тематичні панно великих розмірів на полотні олійними
фарбами за власною композицією та відповідним текстовим супроводом.
Навесні 1972 р. призвали на строкову військову службу в залізничні
війська. Прослужив два роки в учбовому полку Волгограда, виконуючи обов’язки ротного та батальйонного художника оформлювача…».
«Дайте му клевец в руки, — зирк нанашко ще на ирщіню, а я вібрав пензлик»
«Після
армії вирішив вступати у поліграфічний інститут. Професія книжкового графіка
мені була ближчою, ніж фахівця гутного скла, та й колишній керівник студії
Василь Дмитрович Зейкан настоював на цьому виборі. А нанашко, мій (хресний),
ще на хрестинах сказав: “Дайте йому молоток в руки... щоб став ковалем як
батько...”.
Демобілізувавшись
влітку 1974 р., приїхав до Львова… Склав іспити в Український
поліграфічний інститут ім. Івана Федорова (нині Українська академія
друкарства) на спеціальність “Графіка”. Конкурс був досить великим,
подали заяви 150 абітурієнтів, а в групу графіків набрали лише 15 чоловік. Хоч здав успішно екзамени, особливо профільні,
не дуже вірилося, що вдасться подолати такий конкурс. Тому був радісно
здивований, коли у першій трійці на зарахування назвали моє прізвище.
Влітку,
після третього курсу, навідався в Ужгород у видавництво “Карпати”. Це було творче знайомство. Показав видавцям
творчі роботи і несподівано отримав на художнє оформлення рукопис книги М.В.
Яновського “Срібна пряжка.
Розповіді
про народних митців”,
а також пропозицію розробити художнє оформлення серії регіональних туристичних
путівників-довідників, зокрема першого із серії “Радянське Прикарпаття”.
Книга “Срібна пряжка” стала курсовою роботою на четвертому році навчання і
першою ластівкою з реально оформлених та ілюстрованих мною книг, що вийшла у
світ у видавництві “Карпати” у 1980 р.
Переддипломну
практику кілька місяців проходив у видавництві “Карпати”. Закінчив
поліграфічний інститут у 1979 р.».
(Із автобіографічного
нарису книги «Митець з гуцульського Парижа». Продовження теми в наступній
публікації.)
1 коментар:
Файно було за давних часів землю пальчиком пробити тай водички гуцульської сьи напити.
Дописати коментар